Vánočně

No ano, jsou tu vánoce. Došlo mi to naplno včera - poté, co jsem se celý minulý týden snažila překonávat nástrahy svého školního rozvrhu, který se těsně před jakýmikoli svátky mění v cosi, co velmi připomíná tekuté písky. Hodiny a závazky se záhadným způsobem přesívají a přesouvají. To, co vypadá v osm ráno jako den plný práce, může skončit v pravé poledne, přičemž odpolední zaměstnání se nepozorovaně přesune na další ráno nebo taky na leden, únor, březen, či libovolný jiný měsíc roku, s výjimkou letních prázdnin, na tu dobu se žádná práce nepřesouvá - NIKDY! :-)


A tak jsem omlouvala žáky z nejrůznějších důvodů.

"Velice se omlouvám,  slečno Alenko, bohužel nemůžu přijít na hodinu, večer máme vánoční večírek a po večírku ráno určitě nevstanu tak brzy, abych hodinu stihnul... "

"Je mi líto, zítra nepřijdu," zněla další z omluv. "Přítelkyně upekla skvělý perníčky a já jsem jí pomáhal s ochutnáváním. Bohužel mě díky tomu od rána strašně bolí břicho a neumíte si představit ty efekty...." Odolala jsem neléhavému  pokušení odvětit, že efekty si představit dokážu výborně a právě proto souhlasím s odložením hodiny na jindy - ač mám zkušenosti z první ruky nejraději, některé zkušenosti mi úplně stačí zprostředkovaně a v některých případech detaily snad ani vědět nemusím.

"Nepřijdu. Nemám ještě ani jeden dárek, tak to musím pořešit."

Poslední omluvná sms dorazila včera. "Velice se omlouvám, Alenko, ale do hodiny přijdu později. Potřebuju nejdřív zabít kapra."


No jo, máme Vánoce... podle omluvenek už brzy!  Zvládnout to všechno je pekelně těžké a podle tlačenic v obchodech se mi zdálo, že nás nečeká nic pěkného - spíš to vypadalo na konec světa.




A pak jsem se dnes ráno probudila a zjistila jsem, že Vánoce jsou tady!


A tak vám všem, kdo sem na blog zabrousíte a rádi ho čtete, přeju, abyste věděli, že je neslavíme kvůli kaprovi a dárkům.

Vánoce slavíme proto, že se nad námi Pán Bůh slitoval a přišel za námi, aby nás zachránil.  Abychom nebyli nikdy sami.  To je ten nejdůležitější vánoční dárek ze všech. Přeju vám, abyste to věděli a dokázali to i prožít.  Požehnané a šťastné svátky všem!

Alenka







Komentáře

Oblíbené příspěvky